English

Често задавани въпроси

Задайте нов въпрос
Каква е ползата от изработване на модифицирана изпускателна система?

Изработването на спортна генерация с проходни ауспуси, води до:

- повишаване на мощността на автомобила

- намаляване на теглото спрямо фабрична изпускателна система 

- подобряване звученето на автомобила 

- намаляване на експлоатационните разходи по поддръжка, защото животът и е много по-дълъг 

- внася спортен дух и създава индивидуалност на автомобила

Може ли да се запази умерено ниво на шума?

По правило при изработването на спортен ауспух се търси и промяна на силата на звука, но разбира се това е съобразено с изискванията на клиента. Генерацията може бъде снабдена с повече спортни гърнета, за да намали нивото на шума.

Спортна генерация - може ли да се изработи за дизелов автомобил?

При монтирането на изпускателен колектор и по-голяма турбина, като Garrett GTB2260VK, потока на изгорелите газове се увеличава. Това налага изработването на спортна генерация с по-голям диаметър. За VAG 1.9TDI, според модификацията, монтираме спортен ауспух с диаметър на тръбите от 63 до 76 мм. 

Премахването на катализатора създава ли проблеми?

Това е строго индивидуално, но при изграждането на спортна генерация, катализатора се явява един от основните рестриктори. При премахването му и замяната му с резонатор или тръба се монтира втулка. На изградената нова генерация, ламбда сондата се отдалечава от директния поток на изгорели газове и по този начин се запазват фабричните и показания. В някои случай се налага софтуерна намеса. 

Какво представлява "Twin-Loop" гърнето?

"Twin-loop" гърнетата карат пулсациите да минават през гърнето два пъти като по този начин намаляват шума без това да се отразява негативно на производителността на двигателя. Този тип гърне е много по-добър вариант за контролиране на шума отколкото използването на заглушител, който прави тапа като намалява размера на изходящата тръба.

Модифициран изпускателен колектор - каква е ползата от изработването му?

Изпускателният колектор е изключително важен компонент от двигателя на автомобила. Ползата му при модифициране е огромна, защото той позволява в максимална степен да се постигне оптимизиране на въртящия момент и мощността, съобразно направените промени, но също така и при фабричен мотор. Изискването от повечето заводски изпускателни колектори е да се постигне приемливи стойности на въртящ момент и мощност при запазване на ниски нива на вредни емисии и ниска цена. Това го прави неефективен по отношение на постигането на по-висока мощност. За постигане на максимален ефект от изпускателния колектор се налага изработката на спортна генерация или заместването на катализатора с резонатор.

Има ли риск за двигателя при използването на модифициран колектор?

Поставянето на модифициран колектор не крие никакви рискове за двигателя, защото той не го променя механично. Важно условие е компонентите, които се намират в близост до колектора да бъдат термично добре изолирани, защото той достига температури до ок. 700 градуса. 

Колектор 4-1, 4-2-1 - какъв е оптималния дизайн при изработка?

Дизайна за всеки колектор е строго индивидуален и зависи от това какво ще бъде приложението на автомобила  За един и същи двигател може да се изработи както 4-1, така и 4-2-1. При определянето на дизайна се взимат в предвид редица фактори, като каква мощност ще се търси и в какъв оборотен диапазон трябва да бъде налична, запазвайки максималната си стойност. При атмосферни двигатели по правило колектор с дизайн 4-1 се монтира когато се търси повишаване на максималната мощност, а 4-2-1 при оптимиризане на стойностите на въртящия момент. При повечето 4 цил. турбо апликации, колектора е с дизайн 4-1 с по-къси рънъри, но загубата на въртящ момент се компенсира в значителна степен с по-високо надналягане /бууст/ или при използването на twin scroll турбо.  

Има ли нужда при тунинговането на дизелов двигател да се използва тръбен изпускателен колектор?

За постигането на по-големи мощности, при двигател с принудително пълнене, се налага подмяната на турбокомпресора. Новото турбо обикновенно е с различни присъединителни фланци и габаритни размери. Също така разположението на турбото предполага изработването на различен и по-добър тунинг колектор. Изходящите газове, задвижващи турбото, трябва да стигнат за кратко време с минимална загуба на енергия, за да се получи максимален ефект. Оригиналният чугунен колектор е изработен по тези предписания, но има недостатъци като: малка пропускливост /малък диаметър на рънерите/ и неравномерна пулсация т.е. изгорелите газове опитват се да минат през един път, а не са разделени, като по този начин се "блъскат" взаимно. Тунинг изпускателен колектор е този, който доставя газовете точно до турбото, с оптимална пропускливост и минимално съпротивление. Нашият съвет е да се използва тунингован изпускателен колекто във всички приложения, целящи повишаване на мощността с повече от 40%. 

Анти-ревърсни камери - за какво служат те?

Реверсия се нарича връщането на изгорели газове обратно в горивната камера, когато движението на буталото в посока надолу създава вакуум в цилиндъра. Изпускателните клапани все още са отворени, когато започва всмукателният такт и поради тази причина част от изгорелите газове се връщат обратно в горивната камера. Изгорелите газове, които се връщат в горивната камера изместват сместа от въздух/гориво, която влиза през всмукателните клапани и повишават температурата в горивната камера, като по този начин намаляват ефективността на двигателя, също както и мощността му.

Анти-ревърсните камери се слагат на стратегически места върху първичните тръби. Те спомагат за намаляване замърсяването на сместа от въздух/гориво от върнали се изгорели газове и повишават ефективността на двигателя.

Кейдж /защитна клетка/ - на какъв материал да се спрем Т45, CrMo или CDS?

Основната функция на защитната клетка е да съхрани пилота и навигатора му при евентуален инцидент. Всички "кейджове" трябва да изпълняват защитната си функция незавизимо от материала. Те се изработват от безшевни тръби, според изискванията и предназначението на тунингования автомобил, като са съобразени с изискванията на FIA. 

Ще направим едно кратко резюме на материалите /тръбите/ от които се изработват "кейджовете" и техните приемущества и недостатъци. 

Приемуществата на Т45 и хром-молибден тръбите е, че те имат по-голяма здравина, което позволява да се намали дебелината на тръбите, постигайки нужната здравина. От друга страна това води и до намаляване на общото тегло на предпазната клетка с 10 - 15 килограма. Може би единствения по-съществен недостатък на тези тръби, освен по-високата цена, е по-тудната им обработка и заваряване.

CDS тръбите от своя страна се обработват и заваряват по-лесно, гасят по-плавно кинетичната енергия от удара, но са по-тежки.

Съветът на Екстрийм Тунинг е да се доверите на специалист заварчик със сертификат и опит в монтирането на защитни клетки. Неспазването на заваръчната технология, особено при Т45 и хром-молибден, може да доведе до микропукнатини и нарушаване цялостта на защитната клетката.

Защитни скари - какво е предназначението и ползата им?

Защитните скари служат, за да предотвратя механично въздействие върху двигателя и особено картера. Те предпазват от удари и атмосферни въздействия. Особено полезни са ако автомобила се използва за като състезателен или офф-роуд, защото тази инвестиция би била в пъти по-малка, от колкото ремонта на двигателя. Друго полезно качество е, че не дава директен достъп до компоненти, които биха могли да представяват интерес на злонамерени лица. 

Защитни скари - на какви автомобили могат да се монтират?

Принципно няма ограничение на вида автомобили, освен ако чисто механично не е възможно да се монтира. Разполагаме с богата гама от защитни скари, които може да намерите в категория "Продукти".

Защитни скари - от какъв материал се изработват?

За изработката на скарите използваме висококачествен алуминий. Като материал е достатъчно здрав и същевременно лек. Дебелината е съобразена, за да издържа дори и на по-сериозни удари. Разбира се по изрично желание на клиента можем да направим скара и с друга дебелина, както и изработването и от композитни материали /при спортни автомобили/.

Тунинг изпускателен колектор и спортна генерация - как оказват влияние върху разхода на гориво?

Спортна генерация след катализаторите /cat-back/ намалява разхода минимално, но звучи по-добре. 

При тунинговане с подмяна на катализаторите с "отворени" резонатори и спортна генерация, разхода намалява с 2 - 3 литра в зависимост от кубатурата на ДВГ. Заводските настройки се запазват, но се оптимизира /намалява/ съпротивлението в ауспусите. 

Спортен изпускателен колектор и генерация предполагат по-големи мощности, нови настройки и други подобрения по ДВГ. За хората, които го правят е ясно че, горивото няма да се щади, за да се постигне максимален ефект от тунинга. 

Размерите на колекторите и генерацията се взимат предвид останалите подобрения и ефекта, който трябва да се постигне. Информацията публикувана по горе е резултат от наблюденията на екипа на Екстрийм Тунинг. Произволни размери и не добре изработени колектори и генерации, могат да влошат работата на ДВГ.

Необходимо ли е да се изолира колектор с термолента?

Изолирането на тръбни колектори с термолента е изключително полезно поради множество фактори.

При изолирането най-важно е да се запази температурата на изгорелите газове и по този начин скоростта им. При тръбни колектори стените на рънерите топлоотдават много бързо и това води до намаляване скоростта на изгорелите газове /кинетичната им енергия/.

При бързото топлоотдаване се получават за много кратки интервали големи промени в температурата на стените, което кара материала да се свива и разширява многократно. При това многократно свиване и разширяване, материала се натоварва термично и е възможно да се получат микропукнатини, което във времето да доведе до пропукване на колектора. Чрез изолиране се намалява честотата на свиване и разширяване и по този начин се получава плавен преход в температурните амплитуди.

Друго важно качество при използването на термолента е запазването на температурата в двигателния отсек по-ниска. При тунинговани автомобили и особено такива с турбокомпресор, колектора се нагрява до температури от ок. 700 градуса, което го прави потенциално опасен за околните агрегати. Това предпазва от стопяване маркучи и кабели от инсталацията на автомобила.

Екстрийм Тунинг съветва винаги, при използването на тръбен колектор, той да се изолира с термолента.