Изпускателният колектор е изключително важен компонент от двигателя на автомобила. Ползата му при модифициране е огромна, защото той позволява в максимална степен да се постигне оптимизиране на въртящия момент и мощността, съобразно направените промени, но също така и при фабричен мотор. Изискването от повечето заводски изпускателни колектори е да се постигне приемливи стойности на въртящ момент и мощност при запазване на ниски нива на вредни емисии и ниска цена. Това го прави неефективен по отношение на постигането на по-висока мощност. За постигане на максимален ефект от изпускателния колектор се налага изработката на спортна генерация или заместването на катализатора с резонатор.
Поставянето на модифициран колектор не крие никакви рискове за двигателя, защото той не го променя механично. Важно условие е компонентите, които се намират в близост до колектора да бъдат термично добре изолирани, защото той достига температури до ок. 700 градуса.
Дизайна за всеки колектор е строго индивидуален и зависи от това какво ще бъде приложението на автомобила За един и същи двигател може да се изработи както 4-1, така и 4-2-1. При определянето на дизайна се взимат в предвид редица фактори, като каква мощност ще се търси и в какъв оборотен диапазон трябва да бъде налична, запазвайки максималната си стойност. При атмосферни двигатели по правило колектор с дизайн 4-1 се монтира когато се търси повишаване на максималната мощност, а 4-2-1 при оптимиризане на стойностите на въртящия момент. При повечето 4 цил. турбо апликации, колектора е с дизайн 4-1 с по-къси рънъри, но загубата на въртящ момент се компенсира в значителна степен с по-високо надналягане /бууст/ или при използването на twin scroll турбо.
За постигането на по-големи мощности, при двигател с принудително пълнене, се налага подмяната на турбокомпресора. Новото турбо обикновенно е с различни присъединителни фланци и габаритни размери. Също така разположението на турбото предполага изработването на различен и по-добър тунинг колектор. Изходящите газове, задвижващи турбото, трябва да стигнат за кратко време с минимална загуба на енергия, за да се получи максимален ефект. Оригиналният чугунен колектор е изработен по тези предписания, но има недостатъци като: малка пропускливост /малък диаметър на рънерите/ и неравномерна пулсация т.е. изгорелите газове опитват се да минат през един път, а не са разделени, като по този начин се "блъскат" взаимно. Тунинг изпускателен колектор е този, който доставя газовете точно до турбото, с оптимална пропускливост и минимално съпротивление. Нашият съвет е да се използва тунингован изпускателен колекто във всички приложения, целящи повишаване на мощността с повече от 40%.
Реверсия се нарича връщането на изгорели газове обратно в горивната камера, когато движението на буталото в посока надолу създава вакуум в цилиндъра. Изпускателните клапани все още са отворени, когато започва всмукателният такт и поради тази причина част от изгорелите газове се връщат обратно в горивната камера. Изгорелите газове, които се връщат в горивната камера изместват сместа от въздух/гориво, която влиза през всмукателните клапани и повишават температурата в горивната камера, като по този начин намаляват ефективността на двигателя, също както и мощността му.
Анти-ревърсните камери се слагат на стратегически места върху първичните тръби. Те спомагат за намаляване замърсяването на сместа от въздух/гориво от върнали се изгорели газове и повишават ефективността на двигателя.