Изработването на спортна генерация с проходни ауспуси, води до:
- повишаване на мощността на автомобила
- намаляване на теглото спрямо фабрична изпускателна система
- подобряване звученето на автомобила
- намаляване на експлоатационните разходи по поддръжка, защото животът и е много по-дълъг
- внася спортен дух и създава индивидуалност на автомобила
По правило при изработването на спортен ауспух се търси и промяна на силата на звука, но разбира се това е съобразено с изискванията на клиента. Генерацията може бъде снабдена с повече спортни гърнета, за да намали нивото на шума.
При монтирането на изпускателен колектор и по-голяма турбина, като Garrett GTB2260VK, потока на изгорелите газове се увеличава. Това налага изработването на спортна генерация с по-голям диаметър. За VAG 1.9TDI, според модификацията, монтираме спортен ауспух с диаметър на тръбите от 63 до 76 мм.
Това е строго индивидуално, но при изграждането на спортна генерация, катализатора се явява един от основните рестриктори. При премахването му и замяната му с резонатор или тръба се монтира втулка. На изградената нова генерация, ламбда сондата се отдалечава от директния поток на изгорели газове и по този начин се запазват фабричните и показания. В някои случай се налага софтуерна намеса.
"Twin-loop" гърнетата карат пулсациите да минават през гърнето два пъти като по този начин намаляват шума без това да се отразява негативно на производителността на двигателя. Този тип гърне е много по-добър вариант за контролиране на шума отколкото използването на заглушител, който прави тапа като намалява размера на изходящата тръба.