English

Често задавани въпроси

Задайте нов въпрос
Кейдж /защитна клетка/ - на какъв материал да се спрем Т45, CrMo или CDS?

Основната функция на защитната клетка е да съхрани пилота и навигатора му при евентуален инцидент. Всички "кейджове" трябва да изпълняват защитната си функция незавизимо от материала. Те се изработват от безшевни тръби, според изискванията и предназначението на тунингования автомобил, като са съобразени с изискванията на FIA. 

Ще направим едно кратко резюме на материалите /тръбите/ от които се изработват "кейджовете" и техните приемущества и недостатъци. 

Приемуществата на Т45 и хром-молибден тръбите е, че те имат по-голяма здравина, което позволява да се намали дебелината на тръбите, постигайки нужната здравина. От друга страна това води и до намаляване на общото тегло на предпазната клетка с 10 - 15 килограма. Може би единствения по-съществен недостатък на тези тръби, освен по-високата цена, е по-тудната им обработка и заваряване.

CDS тръбите от своя страна се обработват и заваряват по-лесно, гасят по-плавно кинетичната енергия от удара, но са по-тежки.

Съветът на Екстрийм Тунинг е да се доверите на специалист заварчик със сертификат и опит в монтирането на защитни клетки. Неспазването на заваръчната технология, особено при Т45 и хром-молибден, може да доведе до микропукнатини и нарушаване цялостта на защитната клетката.